Fet & kvinna? Javisst!

Idag är det internationella kvinnodagen och Fettisdagen. Jag är kvinna och fet så mig passar det ju bra. :) Jag har dock inte fått nån semla än. Jag har inte fått någon present just för att jag är kvinna heller. Däremot har jag fått ett "grattis på dagen" av en smörig säljare...om han menade kvinnodagen eller fettisdagen är dessvärre svårbedömt.

Imorse åt jag min sista kolhydratsladdade frukost på väldigt länge. Som den smarta kvinna jag är passade jag ju på att smälla i mig både rostat bröd, marmelad, mjölk och en chokladboll. Tog liksom tillfället i akt, det sista dödsrycket! 

199 kr Bonprix
Det är nämligen så att fr.o.m. imorgon börjar jag om igen. Då är det dags för en ny protein-regim och starten på mitt nya liv som äggknarkare och badhusgalning. Jepp...back to basics med LCHF och så ska jag börja simma igen! Jag har köpt en ny baddräkt som mot all förmodan passade perfekt, så nu finns det inga ursäkter längre....bara att börja knäcka extra som vågmaskin på det lokala badet igen då.


Det värsta är att jag redan nu känner att min förkylning är på väg att ta om. Det vore väl alldeles typiskt mig att än en gång gå och bli sjuk lagom tills inspiration till förändring infunnit sig. Vad fan gör jag då? Vill ju inte faila innan jag en startat. Jaja, jag hoppas på det bästa helt enkelt.

Och du, är du kvinna och läser detta? Sätt dig i soffan och smäll i dig en stor fet semla med gott samvete och god aptit. Det är du fan värd!

Nom nom nom

Ciao!

Inga kommentarer: