Let's zumbaaaaa!!!

Jag ropade hem ett gäng Zumba-dvd:er på Tradera här om veckan. Det är 4 olika svårighetsgrader, beginners, Abs, buns & thighs, Advanced och Power. Jag har precis dansat mig igenom den första dvd:n; beginners, och det var faktiskt riktigt roligt. Men inte så enkelt.

Alltså jag har taktkänsla och gillar att dansa. Brukar vara ganska bra på att följa koreografi men vissa av danserna var riktigt krävande. Att röra både ben, höfter och armar åt olika håll samtidigt blev lite överväldigande, haha. Men övning ger färdighet så på't igen ba'. :)

Vad är Zumba då? Jo en träningsform baserad på latinska danser och jag har letat på en liten video åt Er här. Det finns jättemånga videos på youtube om Zumba och här kommer ett av dem;



Tanken är väl att man ska ha så kul att man glömmer bort att man tränar...hehe. Vi får väl se.

3 kommentarer:

Marie G sa...

Skoj! Vad fick du ge för dem?

Linda sa...

Orkade inte vänta på nån auktion så jag köpte på "Köp nu". 230 kr någonting...I affären kostar paketet 599 kr.

Marie G sa...

Ok, inte så farligt alltså! Få se om jag inhandlar...