Julklappar från jobbet

Min sambo jobbar på ett privat företag som svetsare i en verkstad sedan ett gäng år tillbaka. Varje år får han superbra julklappar från sitt jobb, trots att de under resten av året emellanåt får jackor, tröjor m.m. I år fick han en presentcheck till en hemsida där man själv kunde välja vad man ville ha. Man fick välja mellan olika hushållsprylar och han (läs vi) valde en kanonbra pepparkvarn.

Tidigare år har han bl.a. fått: En kabinväska (resväska) med tillhörande necessär, ett superlyxigt handduksset i jättebra kvalitét, en kockkniv, en jättefin yllefilt m.m. Superbra julklappar allihop.

Själv är jag kommunalanställd och slutar aldrig att förvånas över hur konstiga julklappar vi får. Ja, visserligen är vi väääldigt många anställda om man jämför med ett privat företag som min sambos men ändå! Snacka om skitgrejer...

I år fick vi en camping/ fiske/ jakt pall...ja Ni läste rätt...en sån där på tre ben man kan hänga fast på väskan och sedan veckla ut vid behov av att sitta ner. Hallå? Vad fan ska jag med en sån till? Men nu ska Ni få höra det roligaste...innan jag ens hunnit ta hem min förbannade pall blir den återkallat av kommunkansliet!!! Den är så pass dåligt gjord att den inte håller för mer än 68 kg! Hahahaha, hur många kommunanställda tror Ni väger över 68 kg? Måååånga! Så nu vet jag inte vad vi kommer få istället, hörde något om ett presentkort men vi får väl se.

Andra dåliga julklappar vi fått: En kylväska (japp, mitt i vintern!), en handduk (EN!), en necessär (helt ok mmen sååå tråkigt), och det sämsta av allt: ett presentkort där man fick VÄLJA mellan inträde på Visentparken/ Verket & Badhuset. Just det...inte till alla tre, utan man fick välja! Alla tre anläggningar är kommunalägda dessutom och till badhuset får vi ändå ett visst antal bad gratis ur hälsoaspekt.

Jösses.

2 kommentarer:

Marie G sa...

Ja du, kommunala eller statligt ägda bolag är inte speciellt bra på det där med julklappar! På min förra arbetsplats var det helt OK, eftersom det var arbetsledarna på vår avdelning som fixade.

Däremot var årets julklapp en fullträff från min arbetsgivare! De driver även en vinimport och självklart fick vi lite vin i julklapp.... å lite choklad till det....

Linda sa...

Oooh! Nice!