Kattlucka

Eftersom mina missar är mina bebisar så har vi nu när vintern och kylan kommit satt in en kattlucka i källardörren. Jag har alltid varit emot luckor pga risken för att andra katter kommer in och lever rövare. Men när jag hittade denna kattlucka med magnetlås, som endast släpper in katter med en speciell sorts magnet runt halsen kunde jag inte låta bli. Det kändes så elakt att låta kissarna vara ute hela dagarna i kylan när vi är på jobbet. Visserligen har de päls och en filt att sova på inne på den inglasade altanen, men nu kommer de in i värmen ordentligt. Här har de även tillgång till mat, vatten och en varm sovplats. Vi har dock begränsat tillgången till resten av huset. De har bara tillgång till rummet där källardörren sitter. Främst för att begränsa städningen av fågelfjädrar, dun och random skelett och benknotor :)

Såga, såga, såga...


Skära, skära, skära...
Toni: "Men får jag komma in nu!?!" Linda: "Vänta, bara ett kort till!"

Iris var ivrig och ville prova luckan innan allt var färdigt...dutti kisse!
Klart! Liten kissedörr med lås. Tur Sirisarna har egna nycklar! Tack älskling! ♥

Inga kommentarer: