Min vän Marie

Marie  och jag har känt varandra i 5 år ungefär. Hon är ett år äldre än mig och bor ca 4 minuter bort från mig tillsammans med min sambos barndomsvän.

Det var så vi träffades, genom våra karlar, en lördagskväll på väg till krogen. Vi fann varandra ganska snabbt och har sedan dess varit ganska oskiljaktiga. :) 

Vi delar många intressen, vi har alltid väldigt roligt och skrattar nästan jämt och ständigt. Idag känner vi varandra så pass väl att vi ofta vet vad den andra menar utan att behöva yttra ett ord. En blick räcker.

Marie som person är väldigt sprallig. Hon är glad, framåt och kul. Hon är en drömmare med många idéer och hon är inte rädd för att prova nya saker. För mig är hon en modig brud som tar livet med en klackspark - något som jag beundrar. Jag själv är en planerings- och rutinmänniska ut i fingerspetsarna och ibland blir jag lite avundsjuk på hennes impulsivitet och "what-ever-anda".

Om jag ska beskriva Marie med ett par nyckelord blir det dessa: framåt, modig, sprallig, omtänksam och kärleksfull.

Vår vänskap har inte utsatts för så mkt hot än. Vi har aldrig bråkat med varandra. Vi har inte genomlidigt någon kris eller förlust tillsammans. Men vår vänskap är ganska grundlig ändå. Jag vet att hon finns där om/ när jag behöver henne och det vet nog hon med, att jag gör. Vår vänskap kommer nog inte ta slut så lätt...

Marie - du är grym! I love you!

3 kommentarer:

Marie sa...

Men OJ vad fint!! Kunde inte läsa hela i ett svep, tårarna var i vägen, så fint var det! TACK!!

Det är alltid skönt att ha en vän man kan ringa till mitt i natten om så behövs!

Linda sa...

Hihi! Va söt du är! Puss.

Helle sa...

=) Den beskrivningen tycker jag passar rätt bra in på Marie även jag inte träffat henne sedan vi slavade på datorteket ihop för typ hundra år sedan.