Min vän Elin

Elin är lika gammal som jag. Vi har gått i parallelklass sedan årskurs två på lågstadiet, ända till studenten. Vi var inte vänner i grundskolan, vi var rent utav rivaler, iaf under mellanstadieåren då intresset för pojkar vaknade till liv. För mig var Elin den optimala tjejen som alla killarna ville ha, med sitt blonda hår, stora tuttar och smittande skratt.

Vi började i högstadiet och vi glömde nog bort vår rivalitet lite. Vi var inte vänner, men inte ovänner heller. Det var inte förrän i gymnasiet som vi började umgås. Vi hade vissa ämnen tillsammans och vi insåg ganska snart att vi passade bra ihop. Vi blev snabbt väldigt tighta och spenderade enormt många timmar tillsammans, både i skolan och på fritiden.

Elin flyttade från Avesta direkt efter studenten, till Norrköping av alla ställen! :) Vi träffades lite då och då när hon besökte sin familj här i Avesta men det hela rann ute i sanden lite. Vi startade våra vuxenliv på totalt olika sätt och gled ifrån varandra. Det var väldigt tyst mellan oss ett par år men med hjälp av den fantastiska uppfinningen Facebook har vi hittat tillbaka till varandra lite.

Elin är en fantastisk kvinna. Hon är en människa som bryr sig, en människa som står upp för rättvisa och sina åsikter. Kvinnojouren är lyckligt lottade att ha denna roliga, omtänksamma, envisa, smått galna och totalt overkligt vackra tjej i sin organisation. Och de elever som hittills har och i framtiden kommer träffa Elin kommer troligen alltid minnas henne. Hon är svår att glömma nämligen!

Om jag ska sammanfatta Elin i ett par ord väljer jag dessa: rolig, smart, envis, hjärtlig, ärlig, driven, galen och snygg!

Elin - jag saknar dig hjärtat!

4 kommentarer:

Mikael sa...

Sådär får man ju inte säga om Elin!

Linda sa...

Va? Får man väl! Vad menar du?

Elin sa...

Han menar att jag blir så otroligt lätt generad. Men Linda får! *rodna*

Linda sa...

Jaha, jaja. Dom kallade inte mig SPISEN i skolan pga att jag hade en lucka på magen utan att jag blev röd och het som en spis. Rodna är inget kul och inget man kan kontrollera. Ibland får man bara gilla läget och bli lite röd! =) Love you darling.