Mat (& Motion) v.39

Jaha, då har ännu en vecka gått och jag har än en gång totalt misslyckats med mina kolhydratsrestriktioner. Och idag mår jag ju som jag mår också. Svullen och konstig i magen, irriterad på allt och alla och inte en gnutta till motivation eller livsglädje. Nu måste jag vända på cirkeln - IGEN! Fan också.

Måndag
Motion: ---
Frukost: 1 knäckemacka med smör
Lunch: Kyckling, kantarellstuvning, sallad
Kväll: Meatzza, brieost och pesto

Tisdag
Motion: ---
Frukost: 2 kokta ägg
Lunch: Meatzza & pesto
Kväll: Meatzza

Onsdag
Motion: ---
Frukost: 1 smörgås med ost och gurka (kurs på jobbet)
Lunch: Älgskav med kantarellsås, potatis & lingonsylt (Hyttsjöboa i Strömsdal med jobbet)
E.m. fika: Korvbricka, 2 glas vitt vin (vid badtunnorna i Säfsen med jobbet)
Kväll: Kantarellsoppa, älgstek, rödvinsås, potatis, äppelkaka m. vaniljsås, 2 glas rödvin (Restaurang Hyttan i Säfsen med jobbet)

Torsdag
Motion: ---
Frukost: Frukostbuffé (Säfsen med jobbet)
Lunch: Laxpaj, kött, potatisgratäng, sallad. 1 tugga äppelpaj - slängde resten för den var vidrig! (Morhagens konferenshotell i Sunnansjö med jobbet)
Kväll: ---

Fredag
Motion: ---
Frukost: 1 smörgås med ost
Lunch: Ugnsbakad falukorv med sås
Kväll: Tonfiskcrêpes, tapas-bricka, chips

Lördag
Motion: Räknas shoppingrundan jag gjorde på f.m.?
Frukost: 1 kall pannkaka
Lunch: ---
Kväll: Grillad fläskfilé, halloumi, sallad, hemmagjord paprikadressing, chips & dipp.

Söndag
Motion: ---
Frukost: ---
Lunch: 1 tonfiskcrêpe
Kväll: Ugnsbakad lax, janssons frestelse, dill & gräslökssås

Inga kommentarer: