Lista #9

1. Var hittade du den här listan?
På Helenas blogg

2. Var är dina föräldrar födda?
Mamma i Falun, Pappa i Östersund

3. Vad är det senaste du installerade på datorn?
Spotify

4. Vilken är din favoritrestaurang?
Chez Linda *ler*

5. När badade du i en pool senast?
Kommer inte ihåg.

6. Har du varit med i någon skolpjäs?
Ja det har jag.

7. Hur många barn vill du ha?
En enda bortskämd jävel som ingen tål...hahaha!

8. Vilken musikstil tycker du mest illa om?
Dansband! Och barnsånger - typ smurfarna och sånt skit!

9. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?
Ja, och valet är äntligen över! Men det blev fel, fel, fel...

10. Vad har du för TV-kanaler?
Vilka kanaler har jag inte? ;)

11. Har du åkt moped någon gång?
Yes

12. Har du busringt någon gång?
Jorå

13. Har du fått felparkeringsböter?
Nej, inte än...*peppar, peppar*

14. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
Har inte, men skulle definitivt vilja prova fallskärm.

15. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?
Kanarieöarna

16. Har du en egen trädgård?
Jajamen, och jag älskar den!

17. Vilken är din favorit bland tecknade serier?
Tittar inte på tecknade serier. Om jag måste välja får det väl bli South Park

18. Kan du alla orden i nationalsången?
Öh, nej.

19. Badkar eller duschkabin?
Beror på humöret...oftast duschkabin.

20. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?
Aug: The Runaways, Sept: Desert Flower

21. Favoritpizza?
Gorgonzola, helst i Italien.

22. Chips eller popcorn?
Chips OCH dipp!

23. Vilken färg på läppstift använder du?
Använder sällan läppstift, däremot läppglans. Någon ljusrosa version...

24. Har du rökt jordnötsskal någon gång?
Vaddå? Blir man hög på det? Hahaha! Vad idiotiskt, nej det har jag inte.

25. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?
Ja, jag har väl gått både i högstadiet och gymnasiet så!

26. Apelsin- eller äppeljuice?
Båda med massor av is!

27. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?
Min sambo. 7-rätters avsmakningsmeny.

28. Favoritchoklad?
Allt! Ge mig!

29. När röstade du senast?
I söndags

30. När åt du en hemodlad tomat sist?
Förra sommaren, årets gick åt skogen.

31. Har du vunnit en prispokal någon gång?
Nej

32. Är du bra på matlagning?
Det tycker jag nog.

33. Klarar du att tanka själv?
Mäh! Ja...oj va svårt!

34. Har du beställt något från något av de där shoppingprogrammen som går på reklamteve-kanalerna?
Ja, skönhetsprodukter som faktiskt fungerade.

35. Pepsi eller Coca Cola?
Vilket som, bara det är rom i!

36. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?
Ja. Vad sägs om Leksandsdräkt? *ryser*

37. Vad var det senaste du handlade?
Créme Fraiche, smör & grädde igår på Konsum.

38. Har du kräkts offentligt?
Det har jag väl...

39. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?
Sann kärlek har jag redan så ge mig gärna några miljarder!

40. Tror du på kärlek vid första ögonblicket?
Nej, jag tror på åtrå vid första ögonblicket.

41. Har du ringt något betalnummer?
Vaddå? Sex? Nej, men typ betalt blocketannonser, ja! Det är också betalnr!

42. Kan man vara vän med sitt ex?
Det kan man nog men jag har inte lyckats än...

43. Vem var det du besökte på sjukhus senast?
Tonis pappa

44. Hade du mycket hår som liten bebis?
Nej, normal mängd skulle jag tro men det var svart!

45. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?
Har inte det aktiverat

46. Vad har du i din väska?
Haha, vad har jag INTE i min väska!?
Plånbok, nycklar, agenda, pennor, tamponger, bindor, ögondroppar, salva, plåster, tandpetare, tuggummi, läppglans, USB-minne, nagelfil, hårborste, spegel, värktabletter, servetter, våtservetter, glasögonrengöringsservetter, solglasögon, munstycke till alkolåset (jobbets bil), random papper och kvitton och säkert en massa annat. Haha!

47. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?
Mysa med missarna och lyssnar på bok.

48. Vad är du tacksam för idag?
Just idag är det svårt att vara tacksam för något då vi har 4 år av osolidariskt våld mot de som har det svårast i vårt samhälle. Alliansen vann valet och det ser mörkt ut. Men höstsolen skiner och det finns nog hopp om livet ändå! Men jag är lyckligt lottad, jag har ett jobb och min hälsa i behåll...

Inga kommentarer: