Tillbaka till verkligheten!

Jaha, då har man börjat jobba igen efter fyra underbara semesterveckor. Jag vet inte riktigt hur det känns ännu. Igår hade jag världens ångest som jag försökte döva med diverse aktiviteter såsom nagelmålning, ciderdrickning och filmmaraton. Det gick sådär. Det var som vanligt svårt att somna igår kväll men...

Nu är det som sagt måndag igen och den riktiga vardagen är här. Tid att återgå till rutiner och planer. Det tycker vi om. Jag måste nog erkänna att jag efter fyra veckors totalt oplanerad och ostrukturerad tid utan rutiner och krav så känns det ganska skönt att få återgå till verkligheten. Det kanske är jag som är knäpp men jag gillar rutiner.

Jag kan väl inte påstå att jag haft tur med vädret direkt. Första veckan hade vi kanonväder sen har det varit lite strödagar här och där med sol. Men huvudsyftet med semestern var ju just ledigheten så det har gått bra ändå. Vi har fått ganska lite men ganska mycket gjort ändå. Låter ju lagom logiskt men så är det. Det vi sa  att vi skulle göra har vi gjort, men vi har inte gjort något extra direkt.

Jag har i alla fall haft en kanonsemester!

Jag har ju nu bestämt mig för en nystart...ja IGEN...så nu tänkte jag kanske börja göra lite mat- & träningsredovisningar här på bloggen igen, vi får se vad som faller mig in.

Nu hoppas jag bara på en fin och härlig höst med många friska promenader och mysiga kvällar i höstmörkret. Det ska bli så härligt med levande ljus igen - det bästa jag vet!

Ha det gott!

1 kommentar:

Marie sa...

Jag längtar oxo efter de levande ljusen igen... tittar på mina otända på rumsbordet, har funderat på att tända dem bara för att!