Dala-Husby Hotell & Restaurang 3-4 aug 2010

Vi har varit på en mini-semester. En övernattning på Dala-Husby Hotell med Gourmetpaket: Logi i dubbelrum, afternoontea, 7-rätters avsmakningsmeny med tillhörande dryckesmeny och frukostbuffé. Och jag kan verkligen rekommendera Er att åka dit för maten är gudomlig, en fantastisk upplevelse!!! Tänkte dela med mig av lite bilder...varsågoda!

Hotellet
Vårt hotellrum
Badrummet
Utsikten från vårt rum
Sällskapsrum
Ute på verandan
Dala-Husby Hotell är ett 4-stjärnigt hotell och det hänger massor med utmärkelser och diplom i entrén.
"Sveriges bästa bord", "Silver i bästa bord", "White guide" 
Vi tog en liten promenad för att titta på omgivningarna och det är väldigt idylliskt, fridfullt och vackert i Husby.
Afternoon-tea med te-buffe och tillbehör, nam nam! Den avnjöt vi i hotellets trädgård.
Denna bastu- & badstuga bokade vi privat 1 timme, ingick i logipriset.
Sedan gjorde vi oss vackra för att äta vår 7-rätters i den romantiska matsalen.
Vi började med champagne...
...och kvällen var helt underbar!!!

Jag kommer göra ett inlägg om den fantastiska maten på min matblogg inom kort. Jag meddelar Er när det är klart för läsning....

Ha det bäst!

Inga kommentarer: