Helgen v. 26

Måndag morgon. Helgen har gått fort som attans! Men det har varit underbart!

Jobbade till 18 i fredags kväll. Cyklade hem och mötte upp min prins vid Centrumrestaurangen, det blev en favorit i repris: Sushi! Tittade lite halvvaket på en film men gick i säng ganska tidigt. Sov lite halvkasst pga värmen.

Jobbade förmiddag i lördags. Det var väldigt varmt men dagen flöt på ganska bra då det var vernissage i konsthallen och relativt mycket folk. Tog mig en kort sväng på stan innan jag åkte hem, dock utan några fynd. Eftermiddagen spenderades mest flämtandes på altanen, i trädgården och slutligen soffan.

Natten till söndag var vidrig! Sov nästan ingenting pga värmen. Vid 8 gick jag ner i källaren och lyckades somna om och sov 2 timmar, hur skönt som helst. Vi måste verkligen skaffa en dubbelsäng till gästrummet för sådana här värmeböljor! Hade planerat en promenad med Marie men då jag inte kände mig som människa förrän mitt på dagen ungefär blev det ingen. Fick besök av lilla pappsen, och sen åkte vi och hälsade på min svåger Micke då han fyllde år. Han bor så fint ute vid Vansjön, vackert!

Eftermiddagen spenderades med att försöka överleva. Efter massor av vatten, suck och stön hade jag lyckats så nya rädisor, morötter, sallad och spenat. Får se om det funkar eller inte. Våra sockerärter har dock rådjuren varit och tuggat på, igår fanns det bara små stumpar kvar. Inte så kul, får nog lov att köpa nät tills nästa år.

Förövrigt har jag ätit världens godaste mat hela helgen. Vi grillade både lördag och söndag. Kyckling, kassler och fläskfilé. Denna sallad är numera min totala favorit. Dressingen med honung, citron och rosépeppar är grym!

Utslagen Siri...vaaarmt! ;)

Inga kommentarer: