v.25

Måndag igen. Jag har nu avklarat den första veckan av ensamhet på turistbyrån, inne på den andra. Veckan flöt på ganska bra trots allt och med ledig fredag fick jag ett perfekt avslut. Det har ju varit midsommar och här har firats vill jag lova, hela helgen!

På midsommarafton var vi hembjudna på middag hemma hos M&M, mycket trevligt! Det bjöds på sill till förrätt, vildsvin (!) till varmrätt och min choklad och jordgubbstårta till dessert. Med vin, cider och andra förnödenheter blev kvällen rolig, lite vild, lite galen, lite sen.

Lördagsförmiddagen spenderades främst i sängen. Jag blev bästa kompis med iprenmannen men framåt eftermiddagen började jag känna mig som människa igen. Jag bakade t.o.m. en rulltårta till svärmor och svärfar som kom på besök. Bakismaten brukar vanligtvis bestå av hämtpizza men vi slog till på stort och gjord ugnsbakad lax och västerbottenpaj. Funkade lika bra må jag säga!

Söndagen var en helt underbar dag! Solen gassade och spenderade största delen liggandes på en filt i trädgården. Min käre sambo ville inte mysa med mig utan härjade runt och gjorde diverse trädgårdsarbete under tiden. Kvällen avslutades med film, mat och mys.

Nu är det måndag igen, ny vecka, så nu kör vi så det ryker!

Här kommer lite bilder från helgen...hoppas ingen tar illa vid sig...

Varmrätt














Dessert










Min gå-bort-present till värdninnan
Jag och värdinnan, det ena M:et
Bröderna Bus grillar mat...
Lite senare, efter lite vin...jag och det andra M:et.
Jag och min kära sambo, puss!
Som sedan fick för sig att leka med den elektriska flugsmällan...haha...what a jerk! ;)
Det saknas några personer (grannarna R&M) men jag skyller på kameran för plöstligt var alla bilder så suddiga...kan inte förstå! Haha!

Söndagen i bilder...

Inga kommentarer: