v. 22

Snart har det gått ännu en vecka och man kan väl lugnt säga att det äntligen blivit sommar! Vilket underbart väder. För min del har veckan handlat om sjukdom, då jag varit hemma från jobbet fram tills idag. Men nu börjar jag känna mig piggare och tänker gå till jobbet imorgon igen. Vet inte vad det är med just denna vår men jag har varit sjuk ganska ofta faktiskt...inte bra. Får hoppas att kroppen återhämtat sig ordentligt nu...

Som Ni kanske förstår så har jag ju inte orkat med att göra så mycket, men lite smått här och där har jag fått gjort i alla fall. Och min käre sambo har ju inte varit sjuk så jag har tittat på honom när han arbetat...hehe...t.ex så har vi (läs han) börjat nedsågningen av vårt halvdöda äppelträd som förövrigt blommade finast av alla konstigt nog. Den vackra vitblommande kronan ligger nu som en rishög på gräsmattan. Vi behöver nu en kraftigare motorsåg...så fortsättning följer...

Jag har ju hunnit med att fylla år också...i tisdags blev jag hela 28 år och nu börjar prestationsångesten verkligen ge sig till känna. Usch...två år kvar...to the big 30. Hmm...tiden går fort när man har roligt...antar jag. Jag firade ju min födelsedag med min sambos sida av släkten i lördags. Men i tisdags fick jag besök av både mamma och pappa vilket var mycket trevligt. Det blev fika ute i det vackra vädret och presenter fick jag trots att jag sagt ifrån. Men jag ska väl erkänna att jag känner mig som en stor bebis varje gång jag får ett paket framför näsan. Det pirrar i magen och jag vill inget hellre än att slita upp pappret för att se vad som finns inuti. Men det finns en baksida också...det är lite ångestfyllt att få presenter. Lite nervöst och lite pressande. Man är liksom iakttagen under öppningen, i tystnad, för att sedan förväntas bli överlycklig och utbrista en massa tacksamma ord hit och dit. Vad gör man om man absolut avskyr sin present? Jo, ljuger folk rätt upp i ansiktet..."åh tack...va fiin!". Nu hade jag tur...jag fick BARA bra presenter i år. Tack alla! ;) Här kommer lite presentbilder...

Tack svärmor & svärfar

Tack svåger #1 med familj

Tack svåger #2 med familj (ansiktsserum & kökstvål som tar bort lök- och fiskdoft)

Tack mammsen!

Tack pappsen!

Tack lillebrorsan! Passar perfekt till en matnörd som mig...

Tack älsklingen! Fullträff....♥

Av svåger #3 fick jag ett helt gäng trisslotter. Ingen storvinst ännu, men en hel del nya lotter ska hämtas ut.

Denna vecka har jag även hunnit med att hälsa på i mina svärföräldrars nya boende. Jag har satt vaxduk på ett gammalt träbord ute. Jag har satt upp myggnät i altandörren. Jag har bränt mig i solen. Jag har plockat fästingar från katterna. Jag har gjort rabarberdricka. Jag har plockat blommor i rabatten. Jag har bränt mig på brännässlor. Jag har 38 000 myggbett. Jag har målat om naglarna 3 gånger sen i söndags. Jag har fått en halväten mus på hallgolvet av Iris. Jag har haft besök av världens sötaste Marie. Jag har lyssnat på samma kapitel 4 gånger i min ljudbok för att jag somnar hela tiden.

Imorgon är det fredag igen och då tar vi och skålar för någonting bra...vi ses!

Aidós amigos!

Inga kommentarer: