Sommarens plåga #2

Fotbolls-VM!!!
Jag har och kommer aldrig förstå mig på fotboll. Tror knappast det finns någon sport som är tråkigare. VM-låten spelas konstant på radion. Mina favorit-tv-program ställs in p.g.a. matcher mellan länder jag aldrig hört talas om och rutan fylls med skrikande idioter.

Min sambo har emigrerat till källarens tv och emellanåt skriks det obscena ord och grymtningar rätt ut i luften, till vilken nytta? Matchen spelas i Sydafrika och de hör honom garanterat inte!

För att inte tala om dessa dryga j-a plastinstrument som dom håller på att blåsa i under varje match. Världens mest irriterande ljud om man bortser från myggorna ett tag. Hur kan man tillåta dessa på arenorna? Spelarna hör inget, domarna hör inget, tv-tittarna kan inte ha ljudet på och jag får dampanfall! Haha! Det låter ju som om matcherna beskådas av världens största bisvärm! Drygt!



4 kommentarer:

Helle sa...

JAG VET. Varenda fikarast här: bla bla fotboll bla bla fotboll. JAG HATAR FOTBOLL. Jag hatar det ännu mer nu och har lust att springa skrikande min väg varenda fika- och lunchrast. När tar skiten slut så man slipper eländet?

Linda sa...

Dat tar slut lagom till hockeysäsongen drar igång...

Marie sa...

Skönt att jag inte har en sportintresserad man! Lite motorsport ibland, å de går an att titta på. I övrigt är sport det värsta som finns!!!

Helle sa...

Ja du fick jag bilder på alternativt sätt att använda den där tutan =D