v.20

Ja, då har det gått en hel vecka sen sist igen. Tiden går supersnabbt men det gör ingenting tycker jag. Ju snabbare det går desto närmare till semestern! ;) Så här har min vecka sett ut på ett ungefär...

I måndags startade jag veckan med en 40 minuters promenad. Jag åker med Toni till hans jobb på morgonen och så går jag hem, tillbaka till Krylbo. Vanlig dag på jobbet, sen spenderades kvällen på altanen.

Tisdagen såg ut på samma sätt som måndagen...i princip.

I onsdags gick jag älvpromenaden med Marie, alltid lika trevligt och mysigt. Liljekonvaljknoppar överallt, ser verkligen fram emot blomningen. Det kommer dofta himmelrike där då!

I torsdags började jag dagen med ett besök hos tandläkaren. Inga hål som tur var! Eftermiddagen spenderades med Marie på altanen. Jag gav henne en manikyr...d.v.s jag utsatte henne för lite kreativt experiment på naglarna :).

Helgen har gått i rasande fart den med. Fredagen bestod inte av så mycket annat än jobb. Lördagen bjöd på strålande väder, så trädgårdsarbete stod högst på listan! Jag rensade ett par rabatter innan jag hjälpte Toni med vårt grävprojekt vi startade i höstas. Jag säger bara en sak...det är VARMT och JOBBIGT att gräva! Det fick bli lördagens motion helt enkelt.

Idag, söndag, har det spöregnat hela dagen vilket möjliggjort en massa inomhusaktiviteter. Bytt gardiner i köket, fixat dukar till altanen, lagat en makaronilåda. Toni har skruvat lite metalllister i hallen (trösklar), vi har skruvat ner elementet i hallen så jag äntligen kunde börja grundmålningen där. Ska bli skönt att bli klar med det hörnet, för SEN är hallen HELT klar.

Sammanfattning av veckans motion:
- 3½ timmes promenad
- 2,4 mils cykling
- Ett par timmars trädgårdsarbete

Här kommer lite bilder...

Ser Ni? Det groooor ju! *stolt*

Man måste ju vara snygg och rockig...ÄVEN om man är krälar i jorden på baksidan av huset! ;) My new wellies! ♥

Detta är grävprojektet...att ta bort djungelrötter som husets förra ägare stoppat ner i hela bortre delen av trädgården. Ser Ni de fina blodröda nya bladen på min blodlönn i vänstra hörnet? Fint va? ♥ Och snälla Ni...fråga mig INTE varför min grävling (läs Toni) envisas med att ha den där fula Sverige-fiskar-hatten på sig!? *röd i ansiktet*
Iris tröttnade på vårt grävande och gick och la sig för att sova...I STUPRÄNNAN! Hmm...ja...hon förklaras härmed till...DÅRPIPPI! ;)

Nej, nu är det snart måndag igen...då kör vi så det ryker! ;)

Inga kommentarer: