v.18


Dags att skriva lite känner jag...om vad är ett annat dilemma! :) Det händer inte så mycket just nu. Det är vindstilla på så många områden för tillfället. Inga äventyr (nästan), ingen renovering, ingen träning, ingenting. Men det finns heller ingen ork, ingen inspiration och ingen lust. Vad ska vi göra åt det här nu då? Hmm...

Nej, lite ny ork och lust skulle sitta fint. Har en vän som är väldigt vacker och inspirerande och jag ska ta och utnyttja (♥) henne lite tror jag! Lite promenader med goa samtal, lite simning och kanske något gympass. Vi får se...det får bli ett projekt som startar nästa vecka. För denna vecka är redan fullproppad av andra "måsten".

Vad har jag gjort denna vecka då?

I måndags var jag tillbaka på jobbet efter en veckas sjukdom. Arbetsuppgifterna hade lagts lite på hög och jag fick en ganska stressig och pressig dag. Tvärdog i soffan när jag kom hem. Sen var den dagen över liksom.

I tisdags var jag på tjänsteärende till Hedemora Stadshotell. Möte med Södra Dalarna Turism. Tog kommunbilen och brummade iväg helt på egen hand. Efter mötet, tillbaka i Avesta, var det ännu mer arbete att ta itu med. Samma död slog mig denna kväll...rätt ner i soffan! ;)

Igår gick det lite lugnare till på jobbet, fick ganska mycket gjort och slutade kl 16 med ett ganska gott samvete. Åkte hem till brorsan för att hälsa på min 1 vecka gamla brorson Elliot ♥. Åh, herre jesus vad söt han är! Han låg och sussade när vi kom men efter en liten stund fick jag hålla honom. Hur kan dem vara sådär små? Det är så otäckt att hålla dem så ledlösa, små och sköra ju! Men dem luktar underbart och så får dem min HÖGT TICKANDE MAMMAKLOCKA att RIIIIIIINGAAAAA! ♪♫ Ding, Dong ♪♫. Kvällen spenderades tillsammans med Marie på Avesta teater, tittandes på gymnasiets kabaré. Ganska rolig trots många interna skämt man inte riktigt förstod.

Idag är det torsdag och veckan är nästan slut. Förmiddagen har gått åt till lite butiksplock på jobbet och kvällen kommer spenderas i soffan tillsammans med lilla mammsen. Vi ska nämligen ha filmkväll! Vi ska titta på Twilight och drömma oss bort i vampyrernas värld. Trevligt!

Jag hoppas att helgen blir lugn, romantisk och produktiv. Adiós!

2 kommentarer:

Helle sa...

Men Linda säg som det är, dregla över vampyrerna menar du =D Och jodå, han är helt klart en pudding ^^

Linda sa...

Haha, ja ok då. Vi dreglade!!! i alla fall jag...herre jesus vad snygg han är! VILL HA! ;)