v. 21

Då är denna vecka också snart över, bara helgen kvar kan man väl säga. Tänkte passa på att göra ett litet veckoinlägg och berätta för Er vad det är jag har pysslat med just vecka 21.

I måndags hade jag en vanlig dag på jobbet. Något tråkigare än andra då min kära kollega Eva jobbar nere på Verket i tre veckor framåt. Ingen dag att lägga på minnet direkt...vanligt vardags tråk.

I tisdags hade jag en lite roligare dag på jobbet. Hade kontorstid fram till 12, och sedan spenderades resten av dagen i hälsans tecken. Min arbetsgivare anordnade en hälsodag där lunch, stadsvandring och utställning ingic´k, mycket trevlig! Eftermiddagen spenderades utomhus med lite ogräsrensning m.m. Katterna var ute och härjade som vanligt och på kvällen fick vi en smärre chock. Lilla Siri fanns ingenstans. Vi letade överallt utan framgång och var tillslut tvugna att gå och sova utan henne.

Onsdagen påbörjades i stor oro eftersom missan inte kommit hem. Men morgonen slutade lyckligt med kärt återseende. Resten av dagen spenderades på jobbet, helt vanlig dag kan man väl säga. På kvällen fick jag en jättefin present från lilla Siri...tror hon försökte be om ursäkt för att hon varit borta hela natten. Min alldeles egna lilla döda gråsparv. Tack Siri! ;)

Idag är det torsdag och min vikarie Nerina har börjat sitt sommarvikariat. Det känns bra! Dagen har runnit på ganska bra och jag fick en glad överraskning när min frisörska ringde och erbjöd mig en återbudstid imorgon. Jag slipper nu vänta ända till den 7:e juni...YES! Idag fick vi även hem vår nya gräsklippare och röjsåg. Min karl är lika lycklig som ett barn på julafton...typ. Maskiner är tydligen superkul!?

Imorgon är det fredag och kortdag för min del. Komp:ar ett par timmar för att gå till frissan. Sedan blir det att göra stan med bästa Marie. Nagellacksjakt here we go! ;) Fredagsskålen för v.21 släpper jag imorgon...

Adiós amigos!

Inga kommentarer: