v. 16

Usch vad tiden rinner iväg! Jag hinner inte med. Definitivt inte att blogga verkar det som. Jag har bestämt mig för att sluta blogga för Avesta Tidning då jag inte känner att det hinns med helhjärtat. Det känns så stressigt och pressande att behöva hinna med 3 recept i veckan. Och när bloggandet blir en arbetsuppgift istället för en rolig hobby vill jag inte vara med längre. Så jag återgår till min vanliga matblogg där jag lägger upp nya recept i min egen takt. 

Jag tänker dessutom inte skriva någon dagbok varje dag på denna blogg heller, utan bara när andan faller på och jag har lust. Tror jag tänker sluta med matredovisningen också. Grundidén med matdagboken var att jag själv skulle få en bra översikt på vad jag stoppar i mig. Den kontrollen har jag nu. Självklart fuskar jag emellanåt, jag är ju inte mer än människa. Men den största anledningen till att jag inte går ner i vikt nu är motionen. Man kanske skulle starta en motionsdagbok istället? Njaaee...orkar inte. 

Istället får jag väl skriva lite om mina dagar i ren allmänhet. Och känner jag för att skriva vad jag ätit gör jag nog det också, men förvänta Er inget! ;)

Jaha, v. 16. Vad har jag åstadkommit denna vecka då?

I måndags hade jag möte med min fackrepresentant på jobbet eftersom jag inte är så nöjd med min lön. Det var ett ok samtal och vi får väl se om jag lyckas förhandla mig till någon annan lön.

Tisdagen spenderades i kurorten Sätra Brunn. Lite bilder från den vistelsen hittar Ni här.

Onsdagen var en helt vanlig dag på jobbet. Inget särskilt hände, men efter jobbet åkte jag, Marie och min kollega Eva till Avesta teater för att titta på esteternas musikal Grease. Ungdomarna var otroligt duktiga och vi lämnade teatern både sång-, dans- och partysugna. Skitkul!

En helt vanlig jobbar torsdag avslutades med en husvisning. Det är mina svärföräldrar som är på jakt efter ett nytt boende och vi var och tittade på ett radhus i Krylbo. Det var helt ok för det begärda priset så nu är det bara att hålla tummarna. Det skulle passa dem så bra.

Idag är det fredag och jag jobbar idag sista dagen innan jag får lite ledigt. Jag har ledig helg, äntligen! De senaste 19 dagarna har jag jobbat 17 dagar och det börjar kännas i både kropp och knopp. Ser fram emot en lugn och mysig helg utan en massa måste:n, borde:n och krav. Pyjamasen får bli helgens dress code!

Trevlig helg!

Inga kommentarer: