Tisdag 6/4 -10

Jaha, då var man hemma efter en dag av mupp-service, dvs första arbetsdagen efter påskledigheten. Mupp-service är mitt nya smeknamn på mitt jobb. För ibland kan man faktiskt börja undra vad det är för slags människor man försöker serva varje dag. Du ska inte tro att det uppskattas! Och du ska inte tro att mupparna är trevliga mot människor som faktiskt försöker hjälpa till så gott de kan. Och om man anstränger sig och gör "det lilla extra" så ska man absolut inte räkna med att det överhuvudtaget har uppfattats av muppen i fråga. Nej, oss servicemänniskor tar man förgivet, trampar lite på, skrapar lite extra med skosulan och hälen, fnyser och ryter åt att ytan ruggats upp lite av den omilda behandlingen, spottar på den och går därifrån, fortfarande lika otacksam (och ointelligent!). Men, det är sånt man får "tåla" när man ger sig in i min bransch. Det är sånt man "vänjer" sig med.

Men som tur är så är dessa omilda situationer sådana stunder som lätt placeras långt bak i hjärnan i någon "det här skrattar vi åt imorgon"-balk. Det är även sånt som väldigt enkelt suddas ut och glöms bort av alla de andra underbara kunderna. De som ler och säger god morgon varje dag. De som tackar så hjärtligt för hjälpen. De som skickar vykort från sin semester, jätteglada över mitt tips. De som behandlar oss servicemänniskor som just människor. De är dem jag arbetar för. Det är därför jag älskar mitt jobb!

Dagens:
  • Frukost: 1 lchf-skiva med skinka
  • Lunch: Prinskorv, vita bönor, stekt paprika
  • Kväll: 2 kokta ägg, lite lax och majo
  • Träning: Nej, tänkte cykla imorse men jag gav pappa garagenyckeln igår så jag kom inte åt den. Nej, vi har ingen extra nyckel tyvärr.
  • Roligt: Min pappa är numera också en fejsbookare! *ler*
  • Tråkigt: Kvällspass
  • Misstag: Nä-hej-du!
  • Vinst: Pappa har klippt 2 av 3 äppelträd idag. Tack pappsen - du är bäst!

Inga kommentarer: