Söndag 11/4 -10

Jösses vad tiden går fort! Vi är redan 11 dagar in på april. Härligt! Söndagen har som vanligt varit en helt underbar dag. Vaknade ganska tidigt, åkte iväg en snabbis till affären för att inhandla lite matvaror till kvällens söndagsmiddag. Efter det kom kära pappa på besök och hjälpte mig beskära det sista äppelträdet, så nu är det klart. Lite senare kom mamma förbi en sväng och hon höll mig sällskap i trädgården medan jag rensade det ena och det andra. Klippte lite här och lite där. Samlade ihop alla grenar till en stor hög som vi ska köra till den kommande majbrasan snart. Hackade även bort lite snöhögar så det kan smälta fortare. Toni ägnade större delen av dagen till målning av dörrkarmar och foder. Katterna har varit på altanen hela dagen och lapat sol, jagat flugor och njutit. Katter är riktiga livsnjutare vill jag lova!

Dagens:
  • Frukost: ---
  • Lunch: Fika med pappa: 1 mazarin, 1 bulle
  • Kväll: Fläskkotlett i lergryta, gräddsås med cider och katrinplommon, alfa-alfa groddar
  • Träning: Ett par timmar i trädgården
  • Roligt: Så UNDERBART väder!
  • Tråkigt: Så blött på baksidan
  • Misstag: Fikat med pappa...att jag inte kan låta bli!
  • Vinst: Gratisträning i trädgården ;)
Ha det gott!

2 kommentarer:

Helle sa...

Har dem ändrat sig om majbrasan? När vi körde förbi där i påskas stod det en skylt om att det inte blir någon majbrasa i Krylbo i år?

Linda sa...

Nej den blir inte vid Sanaplan i år, den blir bakom oss istället...på Krylbo IP. Kanonläge för oss ju! ;)