Måndag 12/4 -10

Jaha, måndagen avklarad. Cyklade till jobbet, jobbade, tog komp-ledigt sista timmen, köpte en blomma, åkte hem till pappa och tackade för hjälpen med äppelträdsklippet, drack kaffe, cyklade hem, satt en stund på altanen i solen, åt kvällis, tittade på tv, gick och sussade.

Dagens:
  • Frukost: 2 crisp'n light med philadelfia
  • Lunch: Ädelostfylld köttfärslimpa, gurka, groddar, tacosås blandat m. créme fraiche
  • Kväll: Omelett
  • Träning: Cykling T&R jobbet, 8 km
  • Tråkigt: Att sitta instängd på ett gammalt torrt och kallt bibliotek medan solen gassar utomhus
  • Roligt: Att man känner sig så mycket piggare bara solen kikar fram
  • Misstag: ---
  • Vinst: Min nystart verkar fungera, sakta men säkert, minus 2,7 kg sen före påsk.
Reflektion: Om min nystart nu fungerat trots lite fusk och minimalt med fysisk aktivitet borde det ju bara bli bättre framöver. Solen skiner och jag ska nu cykla t&r till jobbet hela våren och sommaren. Utom möjligtvis de dagar det kommer nederbörd om jag inte hittar något regnställ snart. Ska dessutom börja utnyttja min gratistimme friskvård vi har på jobbet.

Ciao.

3 kommentarer:

Marie sa...

Grattis du med! Minus på vågen är alltid trevligt! Kanske lite simning snart....? Kram

Linda sa...

Ja vi får nog starta med det snart igen. Jag vill bara komma igång lite mer med annat först. Känner mig på botten av konditionen så jag måste börja arbeta mig uppåt. Vi får höras om det. KRAM

Helle sa...

Regnklädestips: Lägg pengar på ett riktigt gore tex-regnställ.
Jag har Fjällräven, funkar bra så länge det inte ösregnar en lång stund och jag kan inte sätta mig på blött underlag för då blir jag blöt i baken.