Helgen v.16

Jaha, då har helgen passerat också. Min lediga helg som inte blev annat än ett fiasko kan man väl säga. Hade ju som Ni vet sett fram emot en helg utan en massa måsten och fylld med en massa slappa aktiviteter men tji fick jag.

Lördagen spenderades med barnkalas, följt av ett trevligt (men alldeles för långt) besök hos M&M. Fick mig en liten paus på verandan medan maten stod i ugnen men kvällen avslutades i all sin hast kl. 21:00 då jag fick nog av min öldrickande, telefonbabblande sambo. Ett samtal på 2½ timme visar tydligt att det inte bara är tjejer som kacklar i telefon! Hönsgårds-varning liksom!!!

Söndagen gick snabbt förbi. Vaknade med Tonis förkylning och allt jag hade planerat att göra fick dras ner till hälften och ske i slow-motion. Storstädade köket och badrummet medan Toni låg på soffan och stönade. Fick nog av gnället och gick ut i trädgården för att städa lite där istället. Ett par buskar blev beskärda och 2 säckar löv krattade. Kvällen avslutadea än en gång kl. 21:00, efter en fläskpannkaka jag inte kände nån smak på, med febervärk, hosta och täppt näsa.

Trevlig helg, jo tjena!
Bättre lycka nästa gång...

Inga kommentarer: