Hallrenoveringen i bilder

Ja, då var hallrenoveringen i princip klar. Lite finlir här och där men den är så pass färdig att jag känner mig redo att dela med mig av lite före-, under tiden- och efterbilder. Enjoy!

Hallen före renoveringen. Gröna väggar, oranget golv.
Not very nice om man säger så.

Bajsbrun panel - förbannat fult!

Kräkobjekt - I hate!

This is going to save us!

Då sätter vi igång! Ner med skiten. Iris hjälper till.

Siri kan också! Riva tapet är skoj.

Taket måste målas...

Och det blir ju lite skillnad!

Iris håller koll så pappa målar rätt!

Jag kan jobba jag också! Här grundmålas panelen. Vilken skön känsla.

Första lagret av den slutgiltiga färgen.

Jag föredrar syntetisk pensel till vattenbaserad färg, Toni hade en annan idé!

SKÅL! Panelen är färdigmålad.

Då lägger vi lite golv. Min snygga byggarbetare, puss på dig!

Det blev kanon! Så j-a snyggt golv ju!

Iris tycker att det är dags att tapetsera nu.

Då kör vi.

Vem tror Ni kom på den briljanta idén att tapetsera på bredden istället för längden? *ler oskyldigt*

Ja, man blir lite vindögd av alla linjer men det blir förbannat stilrent och nice. Observera att linjerna ÄR raka, det är bara min kamera som får tupp-juck och inte vill fokusera ordentligt.

Det är ganska nervigt när väggen inte vill sitta kvar rakt p.g.a tapetlim. Hjärtat klappar ganska fort då. Men ett par dagar senare är allt mycket lugnare...och rakare.

Min tavla fick bo här. Den passade liksom in, helt automatiskt på nåt vis.

Resultatet! Vet inte om det kan bli så mycket bättre. Jag är iaf grymt nöjd!

Ny spegel

Nej, det är verkligen ingen mes-tapet. Här får man en fet smäll i fejjan när man kliver innanför dörren. Välkommen till familjen Blixt/Martinoff! :)


Inga kommentarer: