v. 11 -2010


Oj vad tiden går fort! Jag har bloggat om mina missar så mycket att jag glömt både dagbok och matintagsredovisning. Därför kommer här en sammanfattning av veckan som gått.

Måndag
Vaknade tidigt och kände mig allt annat än utvilad. Tänkte att det var latmasken som tagit över men ju mer klockan gick desto slappare kände jag mig. När klockan blivit 14:30 fick jag nog och åkte hem från jobbet.
Feber, mag- & nackont.

Frukost: 2 rostade med ost
Lunch: Korv och makaroner
Kväll: 2 smörgåsar, thé med honung

Tisdag
Världens sämsta natt, svettats och frysit om vartannat. Stannade hemma från jobbet. Lämnade katterna hos veterinären på morgonen för sterilisering & id-märkning. Hämtade två sömniga och allmänt ynkliga katter efter lunch. Sedan fick jag vara sjuksyster resten av kvällen.

Frukost: 2 rostade
Lunch: Rester frpb lördagsmiddagen
Kväll: 2 smörgåsar, thé med honung

Onsdag
Ännu en kass natt. Har försökt sova tillsammans med två katter med tratt runt skallen. Inte så lätt! Idag mår katterna bättre, full fart igen. Så nu kan mamma slappna av en aning...

Frukost: 2 rostade
Lunch: Rotsaksgratäng, kassler
Kväll: 2 kokta ägg, 1 kopp yoghurt

Torsdag
Tillbaka på jobbet. Lugn dag i största allmänhet.

Frukost: 2 skivor lchf-bröd med ost och paprika
Lunch: Kassler, pyttelite ris, smörfräst broccoli
Kväll: 2 kokta ägg

Fredag
Skönt, dags för helg! Det blev mycket soffhäng. Vi hoppas kunna fortsätta med hallrenoveringen denna helg. Den sista tapeten ska slipas ner och sedan ska vi på med underbart spackel.

Frukost: 1 lchf-bröd med ost, paprika
Lunch: Kyckling i gräddsås, chili- & vitlökfrästa sockerärter
Kväll: Grekmiddag (Köttfärsbiffar, kryddig tomatsås, sallad, halloumi)

Lördag
Vaknade tidigt. Skottade fram grillen, för ikväll är det efterlängtad grillpremiär! De sista tapetflisorna är nu nerslipade i hallen och väggarna är redo för spackling. Yes!

Frukost: 1 lchf-bröd med ost
Lunch: Makaronilåda med köttfärs och sallad hos svärmor
Kväll: Grillad fläskytterfilé, grillad paprika, grillade champinjoner, sallad, bea, tzatziki

Söndag
Härliga söndag om man bortser från vädret! Födelsedagsfika hos lillebror, tänk att han fyller 20 år, helt sjukt. Väggarna är nu spacklade och slipade en gång till, redo för tapetsering. Men först blir det tak- och väggmålning. Antagligen nästa helg.

Frukost: 1 saffransbulle, 1 glas pucko - skitnyttigt!
Lunch: 1 bit maräng- & jordgubbstårta hos brorsan - skitnyttigt!
Kväll: Stekt saltsill, löksås, potatismos, kokta ärter

Veckans roliga: Siris min när vi satte på henne plasttratten runt huvudet, jättefint väder till största delen. Hallen börjar ta sig.
Veckans tråkiga: Stackars katternas sterilisering! Söndagens snöhelvete.

Inga kommentarer: