Fredag 12/3 -10

Freitag ist mein Tag! Yepp, fredagar är underbara! Jag försöker i alla fall intala mig själv det när jag sitter instängd i skymundan av solen ända till klockan 18. Jag upprepar ihärdigt mitt mantra (fredagar är underbara) när jag inser att halva personalstyrkan åkt hem lagom tills jag ska äta lunch. Jag upprepar ihärdigt mitt mantra när jag ser solens strålar lysa upp alla lediga människor som går förbi här utanför. Jag upprepar ihärdigt mitt mantra när jag ser vad det är dom bär på. De är blå eller lila. De är gjorda av plast. Och när man råkar slå emot dem klirrar dem vackert. De spelar törstsläckarens melodi...precis...systemkassen! Jag är sugen nu...på ett stort glas rött. Tur att det är fredag!

Frukost: 2 rostade med smör
Lunch: Korv, makaroner, ruccola
Kväll: Kebabtallrik
Dagens roliga: Våååårkänslor
Dagens tråkiga: Kvällspass...

Inga kommentarer: