Delmål, mål & belöningar

Jaha, om man skulle ta det här med viktnedgången på allvar då. Det har jag väl i och för sig alltid gjort men jag ger ju gärna upp lika fort som jag börjat. Men nu ska det bli ändring på det. Våren är på ingång och efter påsk är det strikta tyglar som gäller. Ok, jag ska sätta igång redan nu...men jag kör en smygstart fram t.o.m. påsk. Därefter är det grovhandskar, handklovar, piska och munkavel som gäller! Funderar starkt på att kedja fast mig själv i sovrumselementet för där finns ingen mat.

Jag har räknat ut att det är ca 10-15 kg jag bör (vill) gå ner. Det känns ungefär som att bestiga Mount Everest men det finns det ju folk som gjort så varför inte!? Då jag har så lätt att tappa motivationen så tänkte jag att jag skulle sätta upp lite delmål. Och när jag nått ett sådant ska jag belöna mig själv med något jag önskar mig. Något riktigt bra liksom. Så nu kommer här ett första utkast av mina delmål, slutmål och belöningar.

-   5 kg En eller två nya väskor
-   8 kg Ett smycke från Rock by Sweden
- 10 kg En ny tatuering - jag har en idé...
- 13 kg En romantisk weekend-resa
- 15 kg Sluta med preventivmedel och/eller "bröllopsplaner"

Observera att dessa belöningar är muntligt och skriftligt (via sms) godkända av min sambo. Jag vet inte om han gett sitt godkännande i tron om att jag ändå kommer misslyckas eller i hopp om att jag verkligen gör det denna gång. Han är aningen svårtolkad ibland men jag säger bara en sak...den här gången kommer jag lyckas! Vare sig han vill eller inte, om det så är det sista jag gör. ;)

Wish me luck!

1 kommentar:

Helle sa...

Delmål. Det skulle jag också behöva med någon slags belöning. Fast jag har inte råd med några sådana som kostar en massa pengar. P-medel är ju redan slopat.

Något tips?