Lördag 12 dec -09

Just ja, jag skulle ju börja skriva lite dagbok också. Vad har hänt denna vecka då?

I tisdags var jag på kurs nästan hela dagen. Det var bibliotekets datasystem Libra.se som det var lite fortbildning på. Nu har ju jag egentligen ingen grundutbildning i systemet till att börja med, utan är väl självlärd kan man säga. Men i tisdags lärde jag mig ett och annat. Det var bra!

I onsdags var jag iväg till Långshyttans Brukshotell och hade möte med Södra Dalarna Turism. Turistbyråpersonal & styrgrupp var med och vi avnjöt sedan en kall och en varm jultallrik. Äppelkaka till dessert, riktigt gott var det allting. Speciellt den hemgjorda bakade pastejen med lingonchutney, mums!

Resten av veckan har mest gått åt till att jobba. Igår efter jobbet kokade jag två sorters knäck, som Ni hittar på matbloggen. Sen var det fredagsmyyys till Idolfinalen som gällde. Och för en gångs skull vann rätt person. Grabben med guldrösten, Erik Grönwall. Fy fan va han e bra! Rock on!

Idag har jag jobbat fram till 14. Sen åkte vi och köpte lite julklappar. Ett trevligt och julinspirerande besök på Tomtemarknaden blev det också, sååå mysigt! Men i år handlade jag ingenting. Nu står det saffransbullar med mandelmassa på jäsning, mums! (Recept på matbloggen inom kort) Tiden går så fort så det är redan dags att förbereda kvällens middag. Det blir ugnsgrillad kycklingfilé med spenat- & sparris risotto. Toni hade beställt det så då lagar jag! ;)

Imorgon ska vi fira mini-jul tillsammans med min lillebror och mamma. Brorsan åker till sin flickvän i Skåne nästa vecka och ville fira lite med mig, så det blir lilla julafton imorgon. Ska strax slå in deras presenter.

Ha en bra helg allihopa!

Kram

Inga kommentarer: