Reset

Hur många gånger kan man börja om? Finns det någon gräns? Det tror inte jag. Det är inte försent förrän du tappat möjligheten att försöka, eller hur?

Jag känner att jag behöver en ordentlig genomgång av min hälsa. Jag har försökt så många gånger och misslyckats lika många. Jag har inte funnit min morot, min riktiga motivation. Det finns alltid något hinder, någon ursäkt och något annan dag att ta tag i problemet.

Jag vet att jag har sagt det förut, men jag säger det igen. På måndag ska jag börja om på nytt! Det kanske är lite klychigt att börja på en måndag, men det känns som en naturlig nystart. Ny dag, ny vecka liksom.

Jag ska skriva upp i kalendern, de dagar jag ska träna. Det är simning som gäller tror jag. Har väl inte hittat något jag tycker är riktigt kul än...men simningen är ok. Skönt liksom. Har ju ett gymkort i plånboken, med ett par tillfällen kvar på som också borde utnyttjas. Gillar inte gymmet dock, inte min grej. Men man kan väl gå dit och åtminstone typ använda cross-trainern lite. Man behöver ju inte använda hela utbudet. Springa lite på bandet eller så. Känns så onödigt att ha lagt ner pengar på ett kort som inte används. Jag ska även försöka gå till jobbet emellanåt. Nu blir det ju vinter och ganska kallt snart, men med ett par täckbyxor & mössa borde det inte bli något problem.

Jag ska även lägga om kosten igen. LCHF funkade ganska ok för mig. Jag gick ner 5 kg till en början, sen hamnade jag på en platå. Men det kan ha berott på att jag fuskade alldeles för mycket. Jag ska köra ganska strikt LCHF i veckorna, och kanske låta mig äta någon liten kolhydratskälla på helgen, men inte allt för mycket. Nu har jag struntat i allt vad LCHF heter ett bra tag och dessa 5 kg kom tillbaka direkt. Hur kul är det? Dom där 5 kg var min morot, min motivation.

Jag mådde mycket bättre då också. Sov bättre, hade mer energi och lust till det mesta. Så är det inte längre och jag är ganska säker på att jag kan skylla på alla dessa kolhydrater som hittar sin väg genom min strupe! Bröd, pasta, godis....karaktär? Vad är det för nåt? =/

Detta ska jag göra:
- Simma 2 gånger i veckan
- Promenera till jobbet minst 1 gång i veckan
- Ändra min kost; färre kolhydrater och mindre portioner

Detta vill jag att det ska leda till:
- Få bättre hälsa i ren allmänhet; sova bättre, orka mer, vilja mer
- Gå ner i vikt; 5 kg till att börja med...sen åtminstone 5 kg till!

Wish me luck! I'm going to need it!

Inga kommentarer: